Latvijas studentu čempionāta reglaments "Erudītu kvartetā"
1. Pamatnoteikumi
1.1. 8. Latvijas čempionāta spēlē “Erudītu kvartets” studentu vidū (turpmāk – Čempionāts) dibinātājs ir Intelektuālo spēļu klubs. Dibinātājs izveido organizācijas komiteju, apstiprina nolikumu, nosaka balvas un apbalvo uzvarētājus.
1.2. Čempionātā atļauts piedalīties komandām, kuras atbilst šim Nolikumam un atbilst tā prasībām.
1.3. Čempionāts notiks 2024. gada 27. maijā.
2. Izpildstruktūras
2.1. Čempionāta izpildinstitūcijās ietilpst: Organizācijas komiteja un redakcijas grupa.
2.2. Čempionāta organizācijas komiteja:
izstrādā čempionāta nolikumu un uzrauga tā ievērošanu;
apstiprina redakcijas grupas un žūrijas personālo sastāvu;
apstiprina čempionāta rezultātus un nosaka uzvarētājus;
pieņem lēmumus strīdīgās un konfliktsituācijās.
2.3. Organizācijas komitejas sastāvu veido un apstiprina Dibinātājs.
2.4. Redakcijas komanda, kas ir atbildīga par čempionāta sagatavošanu, sagatavo tam spēles paketi, kurā iekļauti jautājumi, pareizās atbildes un norādījumi par punktu skaitīšanu.
3. Čempionāta dalībnieki
3.1. Čempionātā drīkst piedalīties komandas, kuru sastāvā ir Latvijas iedzīvotāji. Dalībnieki no citām valstīm tiek uzņemti pēc vienošanās ar orgkomiteju. Vecuma ierobežojums: komandas spēlētāju dzimšanas datumam jābūt ne agrākam par 01.09.1999.
3.1.1. Čempionātā drīkst piedalīties piecas labākās Rīgas komandas pēc izlašu rezultātiem;
3.1.2. Vēl divas vietas ieņem komandas no citām Latvijas pilsētām;
3.1.3. Ja dalībniekiem vēl ir palikušas vietas, šīs vietas tiek izspēlētas tieši pirms čempionāta papildus atlasē. Ja kāda no komandām atsakās piedalīties čempionātā, orgkomiteja patur tiesības brīvo vietu nodot jebkurai citai komandai.
3.2. Spēles maksa – 0,00 EUR no komandas.
3.3. Lai piedalītos čempionātā, katrai komandai jāreģistrējas, jāiesniedz Čempionāta orgkomitejā pieteikums ar komandu sarakstu Organizācijas komitejas noteiktajā formā.
3.4. Komandas pieteikumā ir no 3 līdz 7 spēlētājiem.
4. Spēles noteikumi
4.1. Turnīrs notiek cīņu veidā, katrā no kurām piedalās četri spēlētāji.
4.2. Katrā cīņā tiek uzdoti jautājumi, kas sagrupēti tēmās ar pieciem jautājumiem katrā. Jautājumi par vienu un to pašu tēmu ir 10, 20, 30, 40 un 50 punktu vērti. Jautājumi par vienu un to pašu tēmu tiek uzdoti pēc kārtas izmaksu pieauguma secībā.
4.3. Cīņas sākumā katram spēlētājam ir 0 punktu. Ja spēlētājs sniedz pareizo atbildi uz jautājumu, jautājuma izmaksas tiek pieskaitītas viņa punktu kopsummai; Ja atbilde ir nepareiza, jautājuma izmaksas tiek atskaitītas no spēlētāja punktiem.
4.4. Pirms jautājuma uzdošanas saimnieks paziņo tā izmaksas. Par savu gatavību sniegt atbildi kaujas dalībnieks var signalizēt jebkurā laikā pēc jautājuma cenas paziņošanas, bet ne vēlāk kā 7 sekunžu laikā pēc jautājuma nolasīšanas.
4.5. Par savu gatavību sniegt atbildi dalībnieks signalizē ar gaismas un/vai skaņas signālu no elektroniskās sistēmas. Pēc tam, kad spēlētājs dod signālu, vadītājs norāda respondentu un atiestata signālu.
4.6. Ja jautājums līdz signāla došanai nav izlasīts līdz galam, prezentētājs pārtrauc jautājuma lasīšanu. Šajā gadījumā spēlētājs var lūgt saimniekam īsu jautājuma formu (galvenie jautājošie vai demonstrējošie vārdi - "kurš?", "šī persona" utt.).
4.7. Atbildētājam ir jāsniedz atbilde ar nokavēšanos ne vairāk kā 3 sekundes pēc tam, kad vadītājs ir norādījis atbildētāju vai (saskaņā ar 4.6. punktu) nosaucis jautājuma īso formu. Pretējā gadījumā spēlētāja atbilde automātiski tiek uzskatīta par nepareizu.
4.8. Ja kāds no kaujas dalībniekiem atbild nepareizi, viņš beidz dalību šī jautājuma izlozē.
4.9. Nepareizas atbildes gadījumā vadītājs vispirms paziņo atbildi kā nepareizu, un pēc tam veic šādas darbības: 1) atiestata sistēmu un dod jaunu signālu, ka atlikušie spēlētāji var norādīt savu vēlmi atbildēt tālāk; 2) ja saņemts signāls par gatavību atbildēt, norāda nākamo respondentu; 3) ja signāls netiek saņemts un jautājums nav izlasīts līdz galam, turpina jautājuma nolasīšanu vai sāk no jauna. Turpmākās spēles darbības tiek veiktas saskaņā ar tiem pašiem noteikumiem, kas ir izklāstīti punktos. 4,7-4,9.
4.10. Jautājumu izloze beidzas, ja: 1) kāds no kaujas dalībniekiem sniedz pareizo atbildi; 2) katrs kaujas dalībnieks sniedza nepareizu atbildi; 3) neviens dalībnieks, kurš joprojām piedalās šī jautājuma izlozē, nav izteicis vēlmi atbildēt noteiktajā laikā.
4.11. Pēc jautājuma atskaņošanas saimnieks paziņo pareizo atbildi, ja to nav snieguši spēlētāji.
5. Turnīra shēma
5.1. Turnīrs sastāv no papildu atlases, diviem pusfināliem un fināla. Katrā pusfinālā piedalās četras komandas. Divas labākās komandas no katra pusfināla iekļūst finālā.
5.2. Katrā pusfinālā tiek izspēlētas astoņas tēmas. Finālā tiek izspēlētas divpadsmit tēmas. Pusfināla tēmas ir sadalītas divās kārtās: "gaišā kārta" un "tumšā kārta". Noslēguma tēmas ir sadalītas trīs kārtās: "gaišā kārta", "pustumšā kārta" un "tumšā kārta". Katrā kārtā ir četras tēmas. Katrā komandā vienā aplī ir jābūt četriem dažādiem spēlētājiem no šīs komandas. Ja komandā ir trīs cilvēki, katrā kārtā komandai jāizvēlas tēma, kuru izlaist.
5.3. Pirms "gaismas kārtas" tiek paziņoti visu četru kārtas tēmu nosaukumi un komanda iepriekš sadala spēlētājus pa tēmām. "Tumšajā kārtā" tēmas nosaukums tiek paziņots pirms tās izspēlēšanas un komanda izvēlas spēlētāju konkrētai tēmai. "Tumšajā kārtā" tēmas nosaukums tiek paziņots tikai tad, kad tēmu izspēlēt ir iznākuši četri spēlējošo komandu pārstāvji.
5.4. Pirms katras tēmas komandai ir 20 sekundes, lai izvēlētos spēlētāju, kurš spēlēs šo tēmu.
5.5. Ja pēc pēdējās kārtas vairākas komandas ir ieguvušas vienādu punktu skaitu un tas ietekmē godalgoto vietu sadalījumu, šīs komandas izspēlē vienu papildus tēmu. Ja pēc papildu tēmas komandām joprojām ir vienāds punktu skaits, komandas izspēlē citu papildu tēmu utt. Tiek atskaņotas ne vairāk kā trīs papildu tēmas. Jebkurš komandas spēlētājs var spēlēt papildu tēmu.
6. Spēles ētika
6.1. Visiem spēles dalībniekiem – spēlētājiem, Saimnieks, Sekundāri, Žūrijas locekļi, jautājumu autori, paku sastādītāji – ir pienākums ievērot vispārpieņemtos ētikas standartus, kas ietver ne tikai noteikumu ievērošanu. Šī koncepcija ietver draudzīgumu un savstarpēju cieņu pret visiem spēles dalībniekiem un skatītājiem un vēlmi radīt draudzīgu atmosfēru spēlē.
6.2. Sacensību laikā, īpaši skatītāju klātbūtnē, komandas dalībniekiem ar savu uzvedību un izskatu jācenšas saglabāt izveidojušos iespaidu par ChGK spēlētājiem kā intelektuālo eliti. Ir nepieņemami ierasties spēlēs nevīžīgā apģērbā un apavos, īpaši alkohola vai narkotiku reibumā.
6.3. Kārtai izvēlēto jautājumu autors nedrīkst piedalīties šajā kārtā, kā arī nekādā veidā izpaust šo jautājumu saturu to komandu spēlētājiem, kuras gatavojas tajā piedalīties. Ja šāda izpaušana (“eksponēšana”) notikusi tādu apstākļu dēļ, ko nevar ietekmēt paketes autors vai sastādītājs, viņiem nekavējoties jāpieliek visas pūles, lai nodrošinātu, ka “atklātie” jautājumi turnīrā netiek uzdoti.
6.4. Ja rezultātu tabulā tiek atklāta viņiem labvēlīga kļūda, komandai ir pienākums pēc iespējas ātrāk par to ziņot spēles žūrijai.
6.5. Pēc spēļu pabeigšanas komandai ir jāatstāj savs spēles laukums pēc iespējas tīrāks.
6.6. Visiem spēles dalībniekiem ir pienākums:
izvairieties no publiskiem paziņojumiem, kas ir aizskaroši jūsu kolēģiem, mutiski vai rakstiski, tostarp dažādos forumos un informācijas lapās internetā;
atturēties no nepamatotām apsūdzībām par citu spēlētāju negodīgu spēli;
nepieļaut darbības pret citiem spēlētājiem vai sacensību dalībniekiem, kas provocē viņus pārkāpt noteikumus vai ētikas standartus;
Čempionāta organizācijas komiteja